Kalite Yönetimi
Ülkemizde Sağlıkta Kalite Sistemi, Sağlık Hizmeti Kalitesinin Geliştirilmesi ve Değerlendirilmesine Dair Yönetmelik kapsamında ve Sağlık Bakanlığı Sağlıkta Kalite, Akreditasyon ve Çalışan Güvenliği Daire Başkanlığı’nın belirlemiş olduğu Sağlıkta
Kalite Standartları (SKS) çerçevesinde yürütülmektedir. SKS’nin amacı, Dünya Sağlık Örgütü hedefleri, uluslararası gelişmeler, ülke ihtiyaç ve öncelikleri dikkate alınarak Türkiye’de sağlık alanında hizmet sunan tüm hastanelerde öncelikli olarak standartları karşılamaya yönelik başarı hedefleri oluşturmak ve akabinde optimum kalite düzeyini sağlamaktır. Bu kapsamda, hastanemizde kalite yönetim süreçlerinin koordine edilmesi ve çalışmaların yürütülmesi amacıyla 2007 yılında Kalite Yönetim Birimi oluşturulmuştur.
Kalite Yönetim Birimi, Kalite Koordinatörü ve kalite yönetim ekibi ile birlikte Başhekimliğe bağlı olarak çalışmaktadır.
Kalite Yönetim Birimi’nin Görevleri
• Hastanemiz yürütülen kalite çalışmaları kapsamında sağlıkta kalite sistemini kurma çalışmalarını yürütmek ve koordine etmek.
• Sağlıkta Kalite Standartları (SKS) çerçevesinde kalite yönetim sistemi için gerekli proseslerin oluşturulmasını, uygulanmasını ve sürekliliğini sağlamak.
• Hastanede hizmet sunan birimlere ve çalışanlara SKS’nin uygulanmasına yönelik rehberlik etmek
• SKS’nin etkin ve verimli yürütülmesi için doküman yönetim sistemi oluşturmak
• Hastanede kullanılan tüm dokümanları SKS’ye güncellemek ve doküman kodu oluşturmak
• Periyodik olarak yapılan komite ve kurul toplantılarını organize etmek ve toplantı kararlarının uygulanmasını takip etmek
• SKS’de belirtilen öz değerlendirme, bina turları vb. alan kalite değerlendirmelerini organize etmek ve sonuçlarını raporlayarak yönetimi bilgilendirmek
• Anket yönetim rehberine göre, hasta memnuniyet ve çalışan geri bildirim anketlerinin yapılmasını sağlayarak yönetimi bilgilendirmek
• Kalite yönetim Sistem çalışmaları ile ilgili eğitim faaliyetlerini koordine edilmesini sağlamak
• Gösterge yönetim süreçlerinin koordinasyonunu sağlamak
• İstenmeyen Olay Bildirim Sisteminin kurulmasını sağlamak ve gelen bildirimlerin kontrol, takip ve sonuçlandırma işlemlerini yapmak.
• Düzeltici ve önleyici faaliyetlerin (DÖF) yönetimi sürecini oluşturmak ve sürecin uygulamalarını takip etmek
• Renkli kod uygulamalarının (Mavi-Pembe-Beyaz-Kırmızı) koordinasyonu sağlayarak, yapılması zorunlu tatbikatların gerçekleştirilmesini sağlamak
• Kalite yönetim Sistemi ile ilgili konularda diğer kurum ve kuruluşlarla iletişim kurmak
• Kalite yönetim süreçleri ile ilgili istatistiki verilerin Kurumsal Kalite Sistemine yüklenmesini sağlamak
İletişim
Tel No: 0232 412 98 33 -32
E- Posta: Bu e-Posta adresi istenmeyen posta engelleyicileri tarafından korunuyor. Görüntülemek için JavaScript etkinleştirilmelidir.