Hasta ve Hasta Yakınları için Bilgiler
Yoğun bakım hastalarda hasta yakınları haftanın üç günü ilgili hekimler tarafından bilgilendirilmektedir.
Zorluk yaşadığınız bir dönemde hastalarımıza yardımcı olmanın yolunun; onlara güvenli bir ortam sağlamaktan geçtiğini düşünüyoruz. Hastalarımızın sağlığı, güvenliği ve klinik düzeni için hasta ve hasta yakınlarının uymak zorunda olduğu belli kurallar vardır. Bu kurallara uymak hasta güvenliği ve hastalarımızın biran önce sağlığına kavuşması için gereklidir.
Vizit (Hekim Ziyaret Saati) Saatleri
Hekim ve hemşire her gün genelllikle 08:00 – 12:00 saatleri arasında yapılır. Tedavi süreci konusunda hekiminizden bilgi alınız.
Yemek Saatleri
Beslenme ve diyet uzmanlarının kontrolünde yatan hastalarımıza günde üç ana öğün ve ara öğün beslenme hizmeti sunulur. Sunumda bir problem olursa hemşireyi bilgilendirin. Refakatçınız, hekim önerisi ve servis sorumlu hemşirenizin onayı ile servis sekreteri tarafından verilecek refakatçı kartı ile beslenme hizmetinden yararlanabilir.
Hastanın Uyması Gereken Kurallar
Hastanemizde izinli çıkma uygulaması yoktur, yatağında uzun süre bulunmayan hastaların çıkış işlemleri yapılır.
• Hasta kimlik bilekliğinizi kolunuzdan çıkarmayınız.
• Hekim ve hemşire viziti sırasında ve tedavi saatlerinde odanızdan ayrılmayınız. Hekiminizden ve servis hemşiresinden izin almadan servisten ayrılmayınız.
• Yatak başı ve giyecek dolaplarınızda yiyecek bulundurmayınız.
• Tuvalet ve banyoları temiz kullanınız.
Refakatçı Politikası
Hastanemizde yatan hasta hizmet süreçlerinde yatarak tedavi olan hastalarımızın tıbbi bakım ve psiko-sosyal ihtiyaçlarının belirli kurallar çerçevesinde karşılanmasına yönelik hasta yakınlarının destek ve katılımını sağlayarak, kaliteli hasta bakım hizmeti sunmak.
Hastane Refakatçı Kuralları
• Hastane binası içerisinde sigara içilmez.
• Hastane binası içinde yüksek sesle konuşulmaz.
• Hastaneye ait cihaz ve malzemeye zarar verilmez.
• Hasta odası ve tuvaletler temiz olarak kullanılır.
• Gereksiz elektrik ve su kullanımından kaçınılır.
• Refakatçi değişimleri ziyaret saatlerinde, ilgili servis sorumlu hemşiresinin bilgisi dahilinde yapılır.
• Hekim vizit (hasta başı değerlendirme) saatlerinde hasta odaları boşaltılır.
• Hekim ve hemşire bilgisi dışında hastaya herhangi bir uygulama yapılmaz.
• Hastane kuralları konusunda görevlilere yardımcı olunur.
• Refakatçı için hastane bilgi yönetim sistemi üzerinden refakatçı bilgilerinin kaydı yapılır ve refakatçı sayısı özel durumlar dışında bir kişiyle sınırlıdır.
• Sisteme kayıtlı sadece bir refakatçı hastasının ismini belirterek yemek hizmetinden faydalanır.
• Refakatçı, hastanın bakımına hekim ve/veya hemşirenin izin verdiği ölçüde yardım eder.
• İlgili hekim ya da hemşire bilgisi olmadan hasta, hastane dışına çıkarılamaz ve yatağı değiştirilemez.
• Hastanın sağlığı açısından herhangi bir sorun olduğu zaman öncelikle hekime/servis hemşiresine bilgi verir. Hekim/servis hemşiresinin bilgisi dışında herhangi bir müdahalede bulunmaz.
• El hijyeni kurallarına uyulur.
• Hastane dışından yiyecek ve içecek getirilmez. Diyetisyen kontrolü olmayan hiçbir yiyecek hastaya verilmez.
• Hasta taburculuk işlemleri sırasında hasta kayıt kabul sekreterliklerine/birimine refakatçı kartını teslim eder.
• Hasta ve/veya refakatçı hastane işleyişi ile ilgili bilgiler için hastane yöneticisine, hasta/hastalığı hakkında öğrenmek istenilen bilgiler için ise hekim ve hemşirelere başvurulabilir.
• Hizmetlerimizle ilgili görüş, öneri, teşekkür ve şikâyetler hastanenin Hasta Hakları Birimine yapılabilir.
Özellikli Hasta Gruplarının Bulunduğu Bölümlerde Refakatçı Kuralları
• Enfeksiyonu olan hastaların refakatçıları gerekiyorsa kişisel koruyucu ekipman (maske, bone, önlük vb.) kullanmalıdır.
• Enfeksiyona yatkın olan hastanın yanındaki refakatçı; enfeksiyonu olan, ağır kronik hastalığı olan, enfeksiyon almaya yatkın olan kişi olmamalıdır.
• Geriatrik ve pisikolojik destek alan hasta gruplarının refakatçıları hastanın güven duyduğu, alışık olduğu kişiler olmalıdır.
• İzolasyon odasında tedavisi devam eden hastaların refakatçı ve yakınlarının hastanenin belirlediği gerekli izolasyon önlemlerine uyumlu olarak refakatlarına devam etmeleri gerekmektedir.
• Gerektiğinde engelli hastalarımızın refakatçısına yardımcı olmak amacıyla personel desteği de verilebilir.
• Kadın Hastalıkları ve Doğum Servisinde yatan hastaların refakatçıları kadın olmalıdır.
Hasta Ziyaret Kuralları
Klinik Ziyaret Saatlerimiz
Haftanın Her Günü 13:30-14:30 ve 18:30-19:30 saatleri arasındadır. Lütfen ziyaret saatlerine uyunuz.
● Ziyaretler, saatinde yapılmalıdır.
● Ziyaret süresi kısa olmalıdır (tercihen 7-10 dk).
● Ziyaret saati dışında, gereksiz ve ısrarlı ziyaret taleplerinde bulunulmamalıdır.
● Bağışıklık sistemi zayıf olan kişiler hasta ziyaretinde bulunmamalıdır.
● Hasta yataklarına oturulmamalıdır.
● Ziyaret öncesi ve sonrası eller yıkanmalıdır.
● Yüksek sesle konuşulmamalıdır.
● Hastaya ve yanındaki başka bir hastaya doktorun ve hemşirenin izni olmadan herhangi bir yiyecek, içecek verilmemelidir.
● Hasta ile ilgili tedavi malzemelerine dokunulmamalıdır.
● Hasta mahremiyetine saygı gösterilmelidir.
● Ziyaret saati sonunda, görevlilerin uyarılarını beklemeksizin hasta odaları terk edilmelidir.
● Hasta ziyareti için kitap, kolonya vb. getirilebilir.
● Çocuğunuzun sağlığı için 12 yaş ve altındaki çocukların hasta ziyaretinde bulunması yasaktır.
● Hasta başında ikiden fazla ziyaretçi bulunması yasaktır.
● Yiyecek, içecek, canlı çiçek ve hayvan getirilmesi yasaktır.
● Hastane içinde alkol tüketimi yasaktır.
● 4207 sayılı kanun gereği Kamu hizmet binalarının kapalı alanlarında tütün ürünleri kullanımı yasaktır.
● Sağlık hizmetleri kapsamında hizmet alıcı ve vericilerinin (hasta, refakatçi, ziyaretçi ve çalışan) can ve mal güvenliğini sağlamak amacıyla hastaneye silah getirmek yasaktır.
● Hasta ve hasta yakınlarına daha iyi bir hizmet verebilmek için sağlık tesisiyle ilgili görüş ve önerilerinizi, “Dilek-öneri, şikayet, teşekkür” kutularına bırakabilirsiniz.
● Şüpheli bir durumla karşılaştığınızda mutlaka güvenlik görevlilerinden yardım isteyiniz.
● Acil durumlarda “Acil Çıkış” tabelalarını takip ediniz. Acil çıkış kapılarının amacı dışında kullanılması kesinlikle yasaktır.
● Hastanemiz 24 saat kamera sistemi ile izlenmektedir.
Yoğun Bakım Ünitelerinde Ziyaret Saatlerimiz
● Çocuk Yoğun Bakım: Her gün saat 14:30-15:00 saatleri arası
● Anestezi Yoğun Bakım: Pazartesi 14:30 Çarşamba 14:30 Cuma 10:30
● Koroner Yoğun Bakım: Pazartesi 14:30 Çarşamba 14:30 Cuma 14:30
● Göğüs Kalp Damar Cerrahi Yoğun Bakım: Her gün 10:30-11:00
● Yenidoğan Yoğun Bakım: Pazartesi- Salı – Çarşamba 13:00-16:00 saatleri arası
Yoğun Bakıma hasta ziyareti günde 1 defa olup; 1 hasta yakını kabul edilmektedir.
HASTANEMİZDE SİZLERİN SAĞLIĞI İÇİN BELİRLENEN BU KURALLARA GEREKEN HASSASİYETİ GÖSTERDİĞİNİZ İÇİN TEŞEKKÜR EDER
SAĞLIKLI GÜNLER DİLERİZ.
Telefon
Hastanemizin santral numarası (0232) 412 22 22’ dir.
Dışarıdan aramalarda dahili numarayı biliyorsanız aramak istediğiniz numaranın başına 412 ekleyerek arayabilirsiniz.
Oda Numaranız ile ilgili bilgiyi servis sekreterinden alabilirsiniz.
Hastane içi telefonla iletişim kurmak için hasta odalarındaki ve hastane girişinde bankolardaki telefonları kullanabilirsiniz. Hasta mahremiyeti ve emniyeti için hasta hakkında telefonda bilgi verilmez.
Ameliyathane Hasta Takip Sistemi
Hastanemiz yataklı birimler altıncı katında ve/veya servis girişi karşısındaki kafede bulunan bilgilendirme ekranlarından, ameliyata giren hastanızın ameliyat süreci ile ilgili bilgi alabilirsiniz.